جمع نبوت وسلطنت
13 فروردین 1391
آیا قول جناب عمر مبنی به اینکه نبوت و سلطنت - رسیدن ولایت بلافصل به علی(علیه السلام) - در یکجا جمع نمی شود، صحیح است؟
حدیث فوق ساختگی است زیرا:
1-در سوره نسا 4/54 می فرماید:
أَمْ يَحْسُدُونَ النَّاسَ عَلَى مَا آتَاهُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ فَقَدْ آتَيْنَآ آلَ إِبْرَاهِيمَ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَآتَيْنَاهُم مُّلْكًا عَظِيمًا.
آیا حسد می ورزند مردم به آنچه خدا آنها را به فضل خود بر خوردار نموده پس به تحقیق ما بر آل ابراهیم کتاب وحکمت فرستادیم وبه آنها ملک وسلطنت بزرگ عطا کردیم.
2- درحدیث منزلت حکم نبوت وسلطنت در موسی وهارون(علیه السلام) جمع شد، پس در محمد(صلی الله علیه وآله) وعلی(علیه السلام)هم جمع می شود.
3- اگر نبوت وسلطنت (ولایت علی وفرزندان او) باهم جمع نمی شود ،پس چرا خود جناب عمر یکی از کاندیداهای بعد خود را علی (علیه السلام) قرار داد،بر اساس آنچه خود گفته نباید چنین کاری میکرد ،پس موضوع این نبود بلکه جاه ومقام وریاست طلبی باعث شد علی(علیه السلام) را کنار بزنند.
4- اگر نبوت وسلطنت (ولایت علی وفرزندان او) باهم جمع نمی شود ،پس چرا شما علی(علیه السلام)را خلیفه چهارم قرار دادید ،پس حتما خودتان این حدیث را قبول ندارید
5- در حدیث ثقلین ، رسول الله(صلی الله علیه وآله) بعد از خود پیروی از قران واهل بیت را تواما جهت جلوگیری از انحراف امت مطرح کردند این خود یعنی جمع شدن نبوت وسلطنت(ولایت علی وفرزندان او).
6- اگر نبوت وسلطنت (ولایت علی وفرزندان او) باهم جمع نمی شود ،پس چرا رسول الله(صلی الله علیه وآله) اهل بیت را تنها کشتی نجات امت قرار داد که درهر شرایطی باید وارد آن شد یعنی آنها هم مثل رسول الله(صلی الله علیه وآله) مایه نجات امتند ، ایا این غیر از جمع شدن نبوت وسلطنت(ولایت علی و فرزندان او) است.
منبع:www.sonnat.net